Friday, September 12, 2014

အနာဂတ္ ဓမၼေက်ာင္းေတာ္

ျမန္မာႏုိင္ငံသည္ ဒီမုိကေရစီႏုိင္ငံသစ္ဆီသုိ႔ ဦးတည္လာတာႏွင့္ အမွ် အေနာက္ တုိင္းယဥ္ေက်းမႈမ်ား မွာလည္း လူငယ္မ်ား၏ ရင္ထဲ တစ္ေန႔ထက္တစ္ေန႔ သိသိသာသာႀကီး တုိးဝင္ လွ်က္ရွိေနပါသည္။ ထုိသုိ႔ျဖစ္ လာျခင္း၏ ရလဒ္အျဖစ္ ေက်ာင္းေနအရြယ္လူငယ္မ်ားသည္ လူႀကီးမိဘမ်ားႏွင့္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားကုိ ႐ုိေသ ေလးစားမႈ နည္းပါးလာၿပီး ယဥ္ေက်းမႈမ်ား တစ္ေန႔ထက္တစ္ေန႔ သိသိသာသာႀကီး ယုိ႔ယြင္း လာ႐ုံမွ်ပင္မကေတာ့ဘဲ အသက္မျပည့္ေသးဘဲ အိမ္ေထာင္က်ျခင္း၊ ဆယ္ေက်ာ္သက္လူငယ္မ်ား ကာမက်ဴးလြန္မႈတုိ႔တြင္ပင္ ပါဝင္ေနသည့္ လူဦးေရမွာ တစ္ႏွစ္ထက္တစ္ႏွစ္ တုိးျမွင့္လ်က္ရွိေနသည္ကုိ ၾကားသိေနရပါသည္။
က်န္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕ ခ်စ္စရာေကာင္းေသာ ယဥ္ေက်းမႈမ်ား မေပ်ာက္ပ်က္ေစေရးအတြက္ အသိဥာဏ္ရွိ သည့္ လူႀကီးမိဘမ်ားအားလုံး ေသခ်ာစဥ္းစားသင့္တဲ့အခ်ိန္သုိ႔ေရာက္ေနၿပီျဖစ္သည္။ ေက်ာင္းစာ သင္ခန္း ထဲတြင္ ေက်ာင္းသား လူငယ္မ်ား သင္ခန္းစာသင္ၾကားရျခင္းကုိ စိတ္မဝင္စားဘဲ ကြမ္းစား၊ ေဆးလိပ္ေသာက္ၿပီး ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား၏ စကားကုိ အေလးတယူပင္မျပဳေတာ့ဘဲရွိေနသည္မွာက်န္ေတာ္တုိ႔ ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕ ခ်စ္စရာေကာင္းေသာ ေဖာ္ေရြသည့္ ယဥ္ေက်းမႈမ်ားကုိ ကုိယ္ဟာကုိယ္ပင္ ျဖတ္စီးေနသည့္အလား ျဖစ္ေနပါသည္။
ေရွးေရွးအခါက ျမန္မာမိန္းကေလးေတြက မိမိရဲ႕ဂုဏ္သိကၡာကုိ အသက္ထက္မက တန္ဖုိးထားၾကသည္ကုိလည္း စာအုပ္စာေပမ်ားထဲတြင္ဖတ္႐ႈေနရပါသည္။ ေယာက်ာ္းေလးႏွင့္အတူ တြဲသြားတြဲ လာလုပ္ရင္ဘဲ ထုိသူမ်ားအားေဘးပတ္ဝန္းက်င္၏ အထင္ေသးျခင္းကုိ ခံၾကရသည္။ ယခုေခတ္မွာမူ ထုိသုိ႔မဟုတ္ေတာ့ဘဲ ေယာက်္ားေလးမ်ားႏွင့္အတူ အေနာက္တုိင္းဝတ္စုံမ်ားႏွင့္ အရက္ေသာက္ေနသည့္ ဓါတ္ပုံမ်ား၊ ယခင္ျမန္မာ့အသုိင္းအဝုိင္းထဲတြင္ မေကာင္းေသာေနရာျဖစ္သည္ဟု သတ္မွတ္ထားသည့္ KTV. NIGHT CLUB မ်ားသုိ႔ေရာက္ရွိေနသည့္ ဓါတ္ပုံမ်ားကုိ ကမၻာမွာ အသုံးအမ်ုားဆုံးျဖစ္တဲ့ လူမႈကြန္ရက္ Facebook စာမ်က္ႏွာမ်ားမွာ ခဏခဏဆုိသလုိ ေတြ႔ေနရပါသည္။
ဤျဖစ္ရပ္မ်ား အခ်ိန္ၾကာလာသည္ႏွင့္အမွ် ျပဳျပင္ႏုိင္ျခင္းမရွိေတာ့လွ်င္ တုိင္တစ္ပါးယဥ္ေက်းမႈမွ မိမိယဥ္ေက်းမႈအျဖစ္သုိ႔ ကူးေျပာင္းသြားႏုိင္ပါသည္။ ယခုေတာင္ လူငယ္မ်ား၏ စံနမူနာ၊ အတုယူအားက်စရာျဖစ္သည့္ လူႀကီးမ်ားကကုိ အေနာက္တုိင္းယဥ္ေက်းမႈမ်ားအတုိင္းဝတ္ဆင္ထားသည္ကုိ ေတြ႔ေနရပါသည္။
"လက္ဦးဆရာ၊မိႏွင့္ဖ"ဆုိသည့္အတိုင္း လူငယ္မ်ားေမြးဖြားလာခ်ိန္မွစတင္၍ အရြယ္ေရာက္ ကုိယ့္ဘဝကုိယ့္လမ္းကုိေလွ်ာက္သည့္ အခ်ိန္အထိ မိဘမ်ား၏ အရိပ္အာဝါသေအာက္မွာ ႀကီးျပင္းၾကရတာျဖစ္သည္။ ဒါ့ေၾကာင့္ မိဘေတြရဲ႕ ျပဳျပင္ေပးမႈႏွင့္ ဆုိဆုံးမမႈမ်ားမွာ သားသမီးမ်ားအတြက္ ေကာင္းရင္ေကာင္းသည့္ အေလ်ာက္ ဘဝလွပေစႏုိင္ပါသည္။ သားသမီးမ်ားကုိ အခ်စ္လြန္ၿပီး အလိုလုိက္သည့္မိဘမ်ားလည္း ရွိၾကပါသည္။ ထုိသုိ႔အလုိလုိက္ျခင္းခံရေသာ သားသမီးမ်ားက မိဘအေပၚဆုိးခ်င္းတုိင္းဆုိးၿပီး မိဘအေပၚအႏုိင္ယူတဲ့အထိ ျဖစ္သြားႏုိင္ပါသည္။ ခ်စ္ေတာ့ခ်စ္ရမည္ ဒါေပမယ့္ အလုိလုိက္သည္ကုိေတာ့ စဥ္းစဥ္းစားစားႏွင့္ လုပ္ဖုိ႔ရာ တုိက္တြန္းလိုပါသည္။
ထုိ႔ေနာက္မိဘမ်ားက မိမိ သားသမီးမ်ား၏ ဘဝလွပ တုိးတက္ေစေရးႏွင့္ အသိဥာဏ္ႀကီးမားသည့္ လူေတာ္လူေကာင္းမ်ားျဖစ္လာေစရန္အတြက္ ဆရာ၊ဆရာမမ်ားထံသုိ႔ ယုံယုံၾကည္ၾကည္ႏွင့္ အပ္ႏွံလုိက္ၾကသည္။ ဤကဲ့သုိ႔ အပ္ႏွံျခင္းခံရသည့္ ဆရာ၊ဆရာမမ်ား၏ တာဝန္ကား အလြန္ပင္ႀကီးေလးလွပါသည္။ အေၾကာင္းမွာ လူငယ္ေတြရဲ႕ ဘဝလမ္းေၾကာင္းကုိ ေျဖာင့္ေျဖာင့္ျဖဴးျဖဴးႏွင့္ အဓိပၸါယ္ရွိေစရန္အတြက္မိဘမ်ားကဲ့သုိ႔ လမ္းျပသူမ်ားလည္း ျဖစ္သည္။
ဒါ့ေၾကာင့္ ဆရာ၊ဆရာမမ်ားက အသိဥာဏ္ႀကီးမားစြာျဖင့္ပင္ လူငယ္မ်ားရဲ႕ အနာဂတ္ကုိျပဳျပင္ေပးရန္ႏွင့္ ယဥ္ေက်းလိမၼာလာေစရန္အတြက္ ျမတ္ဗုဒၶ၏ အဆုံးအမမ်ားကုိ အေသြးထဲအသားထဲအထိ စြဲၿမဲေစရန္ လုပ္ေဆာင္ေပးရမည္မွာ အသိဥာဏ္ပညာ အေျမာ္အျမင္ႀကီးမားသည့္ ဆရာ၊ဆရာမမ်ားရဲ႕ တာဝန္ပင္ျဖစ္သည္။
ေရွးယခင္ကလူငယ္မ်ားမိမိယဥ္ေက်းမႈကို တန္ဖုိးထားရျခင္းသည္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးသင္စာသင္ေက်ာင္းမ်ား၌ သူတုိ႔အတြက္ ျမတ္ဗုဒၶ၏ အဆုံးအမမ်ား၊ ယဥ္ေက်းလိမၼာသင္ခန္းစာမ်ား ကုိ သင္ၾကားျခင္း ခံခဲ့ၾက ရျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။
ဤအေၾကာင္းကုိ အသိဥာဏ္အေျမာ္အျမင္ႀကီးမားေတာ္မူသည့္ ရဟန္းပညာရွိ၊ လူပညာရွိမ်ားကုိ သိရွိလာၾကၿပီျဖစ္၍ ယခုအခါတြင္ လူငယ္မ်ားအားျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးလုပ္ငန္းစဥ္မ်ားျဖစ္ေသာ ဓမၼေက်ာင္း ေတာ္မ်ား၊ ဓမၼစကူးလ္မ်ား၊ ယဥ္ေက်းလိမၼာ သင္တန္းမ်ားကုိ အေလးထား လုပ္ေဆာင္ လာေနၾကပါသည္။
အဆုိပါ ဓမၼေက်ာင္းေတာ္မ်ားသည္ သင္႐ုိးကုန္ရန္ကုိ ပဓါနမထားဘဲ စာတက္ေျမာက္ရန္ကုိသာ ပဓါနထားလုပ္ေဆာင္၍ သင္ၾကားလ်က္ရွိ္ပါသည္။ ယင္းဓမၼေက်ာင္းေတာ္မ်ား ေရရွည္တည္တံ့ေအာင္ျမင္ရန္မွာ ေက်ာင္းထုိင္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးမ်ား၊ မိဘမ်ားႏွင့္ ရပ္မိရပ္ဖမ်ား၊ ဆရာ၊ ဆရာမ်ားသည္ အေရးႀကီေသာ အခန္းက႑မွ ပါဝင္သလို လူငယ္မ်ား ေက်ာင္းတက္ ရျခင္းကုိ ေပ်ာ္ရႊင္မႈရွိေစရန္လည္း လုိအပ္ပါသည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆုိေသာ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားက ေက်ာင္းသားမ်ားအား ယခင္သင္ၾကားနည္းျဖစ္သည့္ တုတ္ကိုင္၍ သင္ၾကားျခင္းသည္ ေက်ာင္းသားမ်ား ၾကာလာသည္ႏွင့္အမွ်ၿငီးေငြ႔ၿပီးေၾကာက္႐ြံ႕လာတက္ပါသည္။ ထုိအခါ ေက်ာင္းသားမ်ားက “ေက်ာင္းလည္းတက္ရ၊ ဓမၼေက်ာင္းေတာ္လည္း တက္ရ”ႏွင့္ ေက်ာင္းပ်င္းခ်င္စိတ္မ်ား ေပၚေပါက္လာႏုိင္ပါသည္။ ထုိသို႔ျဖစ္လာေသာအခါ ဓမၼေက်ာင္းေတာ္မ်ား ေရရွည္တည္တ့ံရန္မွာမျဖစ္ႏုိင္ပါ။  ထုိ႔ေၾကာင့္ ဓမၼေက်ာင္းေတာ္ကုိ ေပ်ာ္ရႊင္စရာမ်ားႏွင့္ စိတ္ဝင္စားဖြယ္ေကာင္းၿပီး ေခတ္မွီသည့္ သင္ၾကားနည္း ျဖင့္ သင္ၾကားမွသာ ေရရွည္တည္တ့့ံႏုိင္မည္ျဖစ္သည့္အတြက္ ကမၻာ့ပညာရွင္မ်ားအသိအမွတ္ျပဳထားသည့္ ကေလးဗဟုိျပဳခ်ဥ္းကပ္သင္ၾကားနည္း cca ျဖင့္ သင္ၾကားလွ်က္ရွိသည္မွာ လူငယ္မ်ားအား ျပႆနာမ်ားတြင္လည္း ကုိယ္တုိင္ပူးေပါင္းပါဝင္ေဆာင္ရြက္ေစျခင္း၊ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ျခင္း စင္ျမင့္ေပၚတက္ေျပာျခင္းစသည္တုိ႔ႏွင့္ အတူ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္သင္ၾကားသည့္အတြက္ ျမတ္ဗုဒၶ၏ ယဥ္ေက်းမႈအေပၚအေျခခံသည့္ ျမန္မာ့စိတ္ဓါတ္မ်ားသာမက ဘဝထဲတြင္ပါ ျပႆနာမ်ားေျဖရွင္းတက္ေစျခင္း၊ လူေတာတုိးရာတြင္ မရွက္မေၾကာက္ရွိျခင္း စသည္အက်ိဳးမ်ားကုိ ရရွိႏုိင္မည္ျဖစ္သည္။ ဤအေၾကာင္းကို အသိဥာဏ္ႀကီးၿပီး ယဥ္ေက်းမႈကုိ ခ်စ္ျမတ္ႏုိးေသာမိဘမ်ားက မိမိတို႔၏ သားသမီးမ်ားကုိ ဓမၼေက်ာင္းေတာ္သုိ႔ တက္ခုိင္းေစျခင္းျဖင့္ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈကုိ ကာကြယ္ေနျခင္းပင္ျဖစ္ပါသည္။
ဓမၼေက်ာင္းေတာ္မွ သင္ၾကားေနသည့္ အဆုံးအမမ်ားသည္ လူငယ္မ်ား၏ ဘဝဖြံ႔ၿဖိဳးတုိးတက္ေအာင္ လမ္းျပေဖာ္ေဆာင္ေပးလိမ့္မည္ျဖစ္သည္။ လူငယ္တစ္ေယာက္ေကာင္းျခင္းသည္ သူတစ္ဦးတည္သာမက သူ၏အမူ အရာမ်ားသည္ ေဘးပတ္ဝန္က်င္ကုိပါ သက္ေရာက္ေစ၍ လူသားအမ်ားစုကုိ ျပဳျပင္ျခင္းကဲ့သုိ႔ပင္ သ႑န္တူပါသည္။
အဆုိပါ ဓမၼေက်ာင္းေတာ္ႀကီးသာ ေရရွည္တည္တံ့ေအာင္ျမင္မည္ဆုိပါက လူငယ္မ်ား၏ စိတ္ဓါတ္မ်ား၊ အရည္အခ်င္းမ်ား၊ လုပ္ရပ္မ်ားကုိ ကမၻာကပါ ေလးစားလာသည္အထိ ျဖစ္ႏုိင္မည္ျဖစ္ပါသည္။
ဤအေၾကာင္းကုိ သိၾကသည့္ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးမ်ားက မိမိဘာသာ မိမိယဥ္ေက်းမႈ မပ်က္စီးရန္အတြက္ ယခုအခါတြင္ မိမိတုိ႔ဘက္မွ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးလုပ္ငန္းစဥ္မ်ားကုိ လုပ္ေဆာင္လာျခင္းသည္ ေနာင္အနာဂတ္အတြက္ ဝမ္းေျမာက္စရာပင္ျဖစ္ၿပီး ဆရာ၊ဆရာမမ်ာမွ တာဝန္သိစိတ္ျဖင့္ ထမ္းေဆာင္ပါက က်န္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕ယဥ္ေက်းမႈ၊ က်န္္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕ ဘာသာမ်ားေရရွည္တည္တံ့ခုိင္မာၿပီး ေခတ္မွီနည္းပညာလည္းတုိးတက္၊ ယဥ္ေက်းမႈမ်ားျပန္လည္း အသက္ဝင္လာ၍ လူႀကီးမိဘမ်ားသာမက က်န္ေတာ္တုိ႔ျမန္မာႏုိင္ငံႀကီးေအးခ်မ္းသာယာႏုိင္မည္ျဖစ္သည္။


No comments: